_Charlotte

Hamburg Song - Keane

Lands of forgotten°:

I don't wanna be adored

我不想要人见人爱

Don't wanna be first in line 

不想成为最耀眼

Or make myself heard  

甚至不想被人听见

I'd like to bring a little light 

我只想发出一点点的光

To shine a light on your life  

在你的生命洒上一丝明亮

To make you feel loved   

让你感到仍有人爱着你

No, don't wanna be the only one you know

不想成为你唯一认识的人

I wanna be the place you call home  

想成为你称为家的地方

I lay myself down   

我倾尽所有

To make it so, but you don't want to know 

想使一切成真,但你不想知道

I give much more 

我给予了那么多

Than I'd ever ask for 

比我要的还要多

Will you see me in the end 

到了最后你会再见到我吗?

Or is it just a waste of time

或者只是在浪费时间

Trying to be your friend

去试着做你的朋友呢?

Just shine, shine, shine

尽管去发放光芒吧

Shine a little light

发出一点光热

Shine a light on my life

照耀我的生命

Warm me up again 

再次温暖我

Fool, I wonder if you know yourself at all

笨蛋,我怀疑你是否了解你自己

You know that it could be so simple

你知道其实一切都可以很简单

I lay myself down

我竭尽了全力

To make it so, but you don't want to know

想使一切成真,但你不想知道

You take much more

你带走的

Than I'd ever ask for

比我想要的还多

Say a word or two to brighten my day

说一两个字去照亮我的日子

Do you think that you could see your way

你想你能找到你的路吗?

To lay yourself down

我卑躬屈膝

And make it so, but you don't want to know

付出一切,但你并不在乎

You take much more

你拿走的

Than I'd ever ask for

总比我想要的还多


在微博字幕组看到的,RA信里推荐的歌,本来以为是什么欢快的歌曲,不过文艺的大舅推荐的必须是好歌~从某个侧面看这个歌词挺感触的,特别的喜欢:)

评论

热度(12)